Voor de Gemeente Deventer hebben wij een filmcampagne ontwikkeld ter versterking van openstaande vacatures. Een serie van films in dezelfde stijl, met een algemeen doel: mensen enthousiasmeren voor het leuke en uitdagende werk bij Gemeente Deventer.
Deze serie films heeft enorm bijgedragen bij het (sneller) vinden van de juiste mensen voor openstaande vacatures. In de algemene film (boven aan de pagina) hebben we de hele organisatie (800 man) vastgelegd. Daarnaast hebben we ook voor specifieke afdelingen opzichzelfstaande films ontwikkeld. De ICT-afdeling zoekt natuurlijk een ander type mens dan afdeling Facilitaire Zaken. Daarom kozen we voor de verschillende afdelingen ook voor verschillende muziek en een andere verhaallijn. De uitdaging zat hem in het behouden van een eenduidige filmstijl.
Voor de ICT-afdeling binnen Gemeente Deventer hebben we een stoere en technologische insteek gekozen. Dit zie je terug in de beelden en hoor je terug in de muziek en de copy.
Voor Team Facilitaire Zaken kozen we een iets toegankelijkere stijl waarmee we echt de juiste doelgroep wisten te bereiken.
Team Inrichting Beheer & Leefomgeving bestaat op zichzelf al uit zo’n 100 medewerkers. Deze film laat zien welke verantwoordelijkheden de afdeling draagt.
In totaal hebben we voor de gehele Gemeente Deventer Employer Branding campagne zeven draaidagen gehad. Draaidagen binnen het stadhuis, maar ook op allerlei externe locaties in/om Deventer.