15 maart 2023 is het weer tijd om te stemmen op de waterschapsverkiezingen 2023. In opdracht van Waterschap Drents Overijsselse Delta creëerden we een opvallende wervingscampagne om mensen naar het stemlokaal te krijgen. In deze vier spots brengen we de vier belangrijkste thema's voor het waterschap in beeld.
In deze campagne versterken we het stoffige imago van een stemlokaal maar laten we vervolgens zien wat voor impact je kan maken door te stemmen bij de waterschapsverkiezingen. Een stategie bedacht door Bestwerk en samen met Million Miles tot uitvoering gebracht. Het resultaat zijn vier verschillende campagne spots, die we in alle mogelijke lengtes en varianten hebben opgeleverd. Hieronder zie je alle volledige montages, maar er zijn ook korte varianten ontwikkeld t.b.v. online advertising.
Een duurzame toekomst door in te zetten op groene stroom. Ook daar houdt het waterschap zich mee bezig.
Sterke dijken voor droge voeten! Ook wel erg fijn hoor..
Schoon water, zonder microplastics of etensresten. Het waterschap werkt hard aan het zuiveren van ons water.
Meer groen in de stad. Klimaatverandering is ook een belangrijk thema binnen de waterschappen!
Binnen deze campagne hebben we ook een serie van video’s ontwikkeld waarin de vier thema’s worden uitgelegd. Film en animatie worden hierin gecombineerd.
Sarah vertelt wat de rol van het waterschap is binnen het thema dijken en water.
Sarah legt uit hoe belangrijk groene stroom is voor het Waterschap en voor Nederland.
Ilse legt uit hoe het waterschap werkt aan een klimaatbewust en groen Nederland.
Ilse vertelt wat “schoon water” betekent binnen de waterschappen.